Dani Alves prison release: Who paid more than 1 million dollars of his bail?

[ad_1]

Dani Alves left the Brians 2 Penitentiary Centre on March 25 after depositing the bail of $1.08million (1m) that had been imposed on him, but the mysterious identity of the person who paid the bail has generated some doubt.

Alves was sentenced to four and a half years in prison after being found guilty of sexual assault. But with just 14 months and five days served behind bars, it was confirmed by the Superior Court of Justice of Catalonia that he had been freed after his bail was made.

FILE: Barcelona court finds Brazilian soccer star Dani Alves guilty of sexual assault

There has been no official confirmation of who paid the fee, but many names that have come to the fore – including Neymar Jr‘s father. However, all of them have denied having anything to do with it.

There may finally be an answer, or at least a theory, after Spanish TV program ‘Fiesta’ claimed they know who was behind the massive payment, which allowed the former Brazil international to be walk free.

Spanish journalist Marisa Blazquez has revealed who is behind the controversial payment and, to everyone’s surprise, it is not a person but a company.

Brazilian magazine pays Dani Alves’ bail

According to Blazquez, it was a well-known magazine in Brazil that paid the entire bail amount for the release of the ex-Barcelona player. Alves, 40, was one of the most decorated players in the LaLiga club’s history.

“The magazine, well known in Brazil, does great reports on important people in Brazil, but also at an international level, and would have done so in exchange for a report that is already being done”, Blazquez said.

The journalist also explained the reason for the delay in payment. It was an international transfer, which takes a few days to be confirmed: “There are a series of requirements that must be met”, she added.

“An interview would be done as a video report of the story of Alves and, in addition, Alves would have asked Joana Sanz to participate in this report. This payment would have been an advance payment for this documentary-type interview that is being done.”



[ad_2]

Source

Leave a Comment